Transmisje

„Respect Us” z akcją w Parlamencie Europejskim [NASZ WYWIAD]

Dodano

dnia

Respect Us/fot. SejmLog

Wczoraj pojawił się kolejny spot, przygotowany przez twórców kampanii „Respect Us”, która podbiła serca Internautów, a dziś zachęcamy do obejrzenia krótkiego materiału filmowego, w którym specjalnie dla czytelników SejmLoga autorzy opowiadają o kolejnych wyzwaniach i planach na najbliższą przyszłość. W wywiadzie padła również zapowiedź akcji „Polish Team”, której powodzenie w dużej mierze będzie zależało od Polaków mieszkających na całym świecie.

„Respect Us” zostało stworzone w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. To patriotyzm miejsca pracy. Na co dzień pracujemy dla branży w ramach PR-u, wykorzystujemy swoje umiejętności zawodowo, ale przy tej akcji postanowiliśmy włożyć wiele energii społecznie. Pracujemy po nocach, żeby ta kampania miała efekt. Myślę, że po części udało nam się to” – mówi Marek Miśko, pomysłodawca kampanii.

 

Dlaczego „Respect Us”?

„Pojawiło się wiele zarzutów odnośnie akcji. Nie mówię o „Gazecie Wyborczej” ponieważ oni zawsze narzekają, gdy mówi się dobrze o Polsce. Dostawaliśmy pytania: „Dlaczego „Respect us”? Jak to mają nas szanować? Nie można wymuszać szacunku. Na szacunek, trzeba sobie zasłużyć”.  „Respect Us” nie mówi o tym, że mają szanować mnie, Krzyśka, Paulinę, Monikę, tylko szanować jako byt. Polaków, którzy byli, są i będą. Polska nie powstała tutaj 50 lat temu, w tym miejscu nie było wcześniej Morza Bałtyckiego. Polska była tutaj od tysiąca lat, wybierała cesarzy niemieckich, budowaliśmy wspólnie cywilizację łacińską, mieliśmy wielu rodaków, którzy odegrali ogromną rolę w historii świata. Co ważne – pozytywną rolę w historii świata. Jesteśmy z nich dumni i mówimy w ich imieniu „respect us” – podkreśla Marek Miśko.

 

„Respect Us” w Parlamencie Europejskim

„Kolejne elementy kampanii skierowane będą do społeczności poza granicami naszego kraju. Chcemy pokazać rówieśnikom zza granicy, że Polacy mieli ogromny wpływ na historię i rozwój świata.  Wielu z naszych rodaków podejmowało pionierskie projekty. Chcemy to zrobić w ciekawy sposób. Kilkunastometrowa ścianka z odwzorowanymi postaciami, z których jesteśmy dumni pojawi się w Parlamencie Europejskim. Stawiamy na pozytywny przekaz” – zapowiada Krzysztof Bieda, współautor akcji.

 

Już wkrótce „Polish Team”

Witold Pilecki, Jan Karski, Maria Curie-Skłodowska, Fryderyk Szopen, państwo Żabińscy, Henryk Arctowski, Ignacy Łukasiewicz, Jan Paweł II, Ernest Malinowski, Michał Sędziwój – m.in. tymi postaciami będą promować Polskę twórcy kampanii „Respect Us” w Parlamencie Europejskim. Europarlamentarzyści otrzymają także ulotki informacyjne w trzech językach. Następnie wystawa będzie jeździć po świecie. Przygotowali także hasło dla tej kampanii, które będzie brzmiało #PolishTeam.

Exit mobile version